„Cost per action” – akciónkénti költség. Az online hirdetési üzletben alkalmazott árazási módszer, amelyben a hirdető akkor fizet, ha a reklámra kattintva a weboldalára érkező felhasználó végrehajtja az előre rögzített akciót.

Ilyen akció lehet elsősorban a vásárlás, ekkor beszélnek PPS („pay per sale”, eladásonkénti fizetés) árazásról az online hirdetési szakemberek. De más felhasználói akciók is szóba jöhetnek: egy lead (ez a CPL árazás), egy regisztráció, egy kérdőív kitöltése, egy videó megtekintése stb.

A CPA-ra könnyű úgy gondolni, mint a hirdető számára kedvező modellre. A valóságban természetesen a költségektől függ, hogy mennyire az; ha például egy, a reklámmegjelenítések száma alapján fizetett kampányban 1000 megjelenítés 500 forintba kerül, és átlagosan két kívánt akciót generál, ez értelemszerűen kedvezőbb, mint egy 300 forintos CPA-megállapodás.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!