Az e-közigazgatás a központi és/vagy területi közigazgatási szervek által biztosított online szolgáltatásokat jelenti.

Az e-közigazgatás – vagy másképpen elektronikus közigazgatási szolgáltatások – a központi és/vagy területi közigazgatási szervek által biztosított online elérhető szolgáltatásokat jelenti. Jelentőségét a felhasználók számára az adja, hogy a különböző közigazgatási ügyek intézéséhez nem kell személyesen felkeresnünk az adott hivatalt: az ügyintézést interneten bárhonnan intézhetjük.

Az e-közigazgatási szolgáltatások csoportosításának legegyszerűbb szempontja az ügyfélkör szerinti bontás, eszerint léteznek az állampolgároknak és a vállalkozásoknak nyújtott szolgáltatások.

A különböző, magánszemélyeknek és vállalkozásoknak szóló e-közigazgatási szolgáltatások egyaránt egy központi felületről, a Személyre Szabott Ügyintézési Felületről (röviden SZÜF) érhetők el. A portál tematikus csoportokba rendezve biztosít eligazodást az intézhető ügyek között. Az oldalon jelenleg több mint 800 közigazgatási ügyet lehet részben vagy teljes egészében elektronikusan intézni. A vállalkozások számára közel 100 különböző szolgáltatás áll rendelkezésre, amelyek mintegy kétharmada elektronikus úton is intézhető.

Vállalkozóként a legfontosabb talán a Cégkapu használata, hiszen ezen ma már minden gazdálkodó szervezet számára kötelező elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőséggel rendelkezni. Ezen keresztül el tudjuk érni mind az adózással, mind a bevallások, beszámolók beküldésével kapcsolatos állami szolgáltatásokat is.

Mindez természetesen nem csak vállalkozással kapcsolatos ügyekben igaz. Az Ügyfélkapun keresztül magánszemélyként több olyan alapvető szolgáltatást is elérhetünk, mint pl. az szja-bevallás, egészségüggyel összefüggő szolgáltatások, foglalkoztatási jogviszony lekérdezése, gyermekek után járó pótlékok igénylése, lakcímváltozás, gépjárművekkel kapcsolatos ügyek, útlevélkérelem vagy éppen a felsőfokú felvételi jelentkezések elindítása.

Az e-közigazgatási szolgáltatások használatához nincs szükség semmilyen speciális, a hétköznapi internethasználaton túli ismeretekre, pusztán valamilyen informatikai eszköz és internet-hozzáférés kell hozzá.

Ha kérdés merülne fel egy e-közigazgatási szolgáltatással kapcsolatban, vagy valahol elakadnánk a használatában, úgy a 1818 telefonszámon a Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai vagy a DJP Hálózat országszerte megtalálható pontjain dolgozó DJP Mentorok készséggel nyújtanak segítséget.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 10.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

KÜLSŐ HIVATKOZÁSOK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!