A keresőmarketing („search engine marketing”, SEM) a világon szinte mindenütt egyet jelent az amerikai Google szolgáltatásaival. A korábban AdWords néven ismert rendszer ma már a Google Ads részeként működik.

Az átnevezés azt is magával hozta, hogy a márkanév alatt immár nem kizárólag a cég keresőmarketinges kínálata érhető el: ide sorolják a YouTube videóhirdetéseit, és a display-jellegű vizuális hirdetéseket is. A Google Ads a tényleges felhasználói aktivitást díjazó CPA-jellegű árazással működik, vagyis a hirdetők a reklámok puszta megjelenítéséért nem fizetnek – csak azért, ha a reklám valamilyen aktivitást is kivált a felhasználóból.

A Google Ads rendszerében részletes paraméterekkel állítható be a hirdetések célcsoportja, összetett kimutatások, elemzések készíthetők, és a kampányok minden eleme bármikor módosítható. A hirdetésekhez kötött keresőkifejezések, vagyis a kulcsszavak megválasztásához szintén fejlett támogatást nyújt a rendszer.

A kulcsszavakat a Google Ads aukciós modellben értékesíti: azok a keresőkifejezések, amelyekhez több ügyfél kívánja kötni a hirdetését, többe is is kerülnek. Az új fejlesztésű „Smart Campaigns” modul kifejezetten olyan vállalkozásoknak szól, amelyeknek nincsen dedikált marketinges erőforrása: itt már a kulcsszó-liciteket, a közönség-célzást, sőt, a hirdetések kreatív elkészítését is gépi tanulással működő, automatizált eszközök támogatják.

Az online marketing körében természetesen nem az egyetlen megoldás a Google eszközeinek alkalmazása. Adott esetben, ha pontosan meg tudjuk határozni a célcsoportot, jobb eredményt hozhat egy kisebb, helyi online médium felületeinek használata.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

KÜLSŐ HIVATKOZÁSOK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!