A Google Analytics  az internetes oldalak látogatottságának mérésére és az adatok elemzésére szolgáló eszköz. A rendszer rögzíti a felhasználók viselkedésére vonatkozó adatokat; segítségével statisztikákat és összehasonlításokat lehet készíteni.

Ha egy vállalkozás sikerében fontos szerepet játszik a céges weboldal, akkor az adott cégnek szüksége van a látogatókról és a látogatottságról szóló megbízható információkra. A látogatók számát, az átlagosan a weboldal böngészésével töltött időt vagy a forgalom napon vagy éven belüli megoszlását bárki megtudhatja a weboldalát kiszolgáló szerverről. A Google Analytics szolgáltatása segítségével azonban sokkal nagyobb mélységű és összetettségű információk nyerhetők.

A magyar nyelvű felhasználói felületen sok egyéb mellett tetszőleges időtávra vetítve lekérhetők a látogatók demográfiai adatai, érdeklődési körük, sőt, akár az is, hogy a látogatók a Google szerint mit hajlamosak az interneten vásárolni. Mindehhez el kell helyezni a Google által megküldött kódokat az elemezni kívánt weboldalon vagy mobil applikációban.

Bár a világszerte iparági sztenderdnek tekintett, a legkisebb és legnagyobb weboldalak által is igénybe vett szolgáltatás használatért nem kér pénzt a Google, azt azért érdemes észben tartani, hogy az amerikai óriáscég nem jótékonysági alapon működteti az Analyticset: adatgyűjtésen és felhasználáson alapuló üzleti modell alapján működik, azaz a szolgáltatást használó cégek lényegében a weboldalukon keletkező adatokkal fizetnek a szolgáltatásért. A Google ezeket az adatokat – sok millió más weboldal adataival összesítve – saját üzletfejlesztési céljaira is használja.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ FOGALMAK

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

KÜLSŐ HIVATKOZÁSOK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!