A közösségi média platformok szolgáltatói nagyon sokat tudnak a felhasználóikról, ennek köszönhetően minden korábbinál jobban célzott hirdetési megoldásokat tudnak ígérni.

Más cégek is működtetnek olyan közösségi médiumokat, amelyek jelentős magyar felhasználói körrel rendelkeznek – ilyen például a Microsoft tulajdonában levő, karrierfókuszú LinkedIn vagy a Google érdekkörébe tartozó YouTube videómegosztó. A hazai piacot azonban egyértelműen a Facebook uralja. (A névadó szolgáltatáson túl a céghez tartozik a mobil világban meghatározó, vizualitásra építő Instagram és a két legnépszerűbb üzenőprogram, a Facebook Messenger és a WhatsApp is.)

Hirdetőknek szóló ajánlatuk az évek során rendkívül gazdaggá vált. Számos különböző igényre javasolnak megoldást, legyen az a céges Facebook-profil felfuttatása, vagy vásárlásban végződő aktivizálás. A Facebook maga így mutatja be a különböző hirdetésekkel elérhető marketingcélokat:

  • Ismertség
    Márkaismertség
    Elérés
  • Megfontolás
    Aktivitás
    Alkalmazástelepítések
    Videomegtekintések
    Érdeklődőkeresés
    Üzenetek
  • Konverzió
    Konverziók
    Katalógus alapján történő értékesítés
    Boltfelkeresések

A hirdetők részletesen meghatározhatják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkező felhasználók találkozzanak reklámjaikkal, amelyek lehetnek egy képes, több képes vagy videós formátumúak is. A Facebook részletes adatokat és statisztikákat ad arról, hogy az egyes reklámokat mikor mennyien látták, és hogyan reagáltak rájuk.

Mindezek természetesen elvi előnyök. Hogy a gyakorlatban beválik-e egy-egy vállalkozás számára a facebookos hirdetés, és ha igen, melyik formája, milyen költségek mellett, az sok tényezőn múlik.

Ha új márka, új termékek bevezetése vagy éppen meglevő kínálat felfuttatása a cél, megismerni és megfontolni biztosan érdemes az egyéb online formák mellett a közösségimédia-hirdetéseket is – hogy érdemes-e használni őket, azt minden esetben külön kell eldönteni. Minden esetben érdemes mérlegelni a célcsoportot elérő hazai tartalomszolgáltatók igénybe vételét is (szakmai portálok, helyi hírportálok stb.), mivel ők a célcsoport olyan szegmenseit is elérhetik, amelyek elvi okokból vagy más megfontolásból nem használják a közösségi média felületeket.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!