Az értékesítés világában leadnek nevezik azokat a reménybeli ügyfeleket, akikkel már kapcsolatba került az értékesítő, és van valamilyen lehetőség arra, hogy újabb impulzussal terelje őket a vásárlás felé.

Talán az amerikai rendőrségi zsargonból került át a kereskedelembe a kifejezés használata, elvégre a zsaruk „lead”-ről beszélnek, ha nyomon vannak egy bűnesetben. A salesek gyakran a nyomozók eltökéltségével kutatnak új ügyfelek után, és keresik annak a módját – napjainkban gyakran online eszközök segítségével –, hogy a kirakatok vagy reklámok előtt bámészkodókat vásárlókká emeljék.

A folyamat első fázisa, hogy a bámészkodóból lead legyen: valaki, aki rákattintott egy hirdetésre, feliratkozott egy hírlevélre, jelentkezett egy nyereményjátékra, és így tovább. Általában keveset tudni arról, hogy a lead – szociodemográfiai jellemzőit illetően – kicsoda, pontosan mi érdekli és miért, de a jól előkészített marketing– és értékesítési folyamatban minderről egyre több tudható meg.

Ha pedig így van, a leadből hamarosan prospect, vagyis a termékünk, szolgáltatásunk iránt határozottan érdeklődő ügyféljelölt lesz, ahonnan már tényleg csak egy lépés a closing, vagyis az eladás/vásárlás.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!