A márkaépítés folyamatának egyik fontos állomása a márkaötlet – angolul insight – megfogalmazása.

Kezdjük azzal, hogy mi egy márka!

Van a szuperegyszerű definíció: a márka egy erővel bíró név. Egy márka képes arra, hogy befolyásolja a fogyasztó cselekvéseit, érzelmeit.

Ehhez egy márkának egy igencsak jól körülhatárolható területet kell lefoglalnia a fogyasztó fejében: ezt hívjuk márkaötletnek. Másként megfogalmazva, a márkaötlet az a gondolati alap, amelyre a márkádat és annak minden megnyilvánulását építeni akarod.

Fontos, hogy a márkaötlet a pozicionálásra épüljön – hiszen, ha jó a pozicionálásod, akkor biztos, hogy az erre épülő márkaötlet is megkülönböztet majd a versenytársaktól. Nem kevésbé lényeges, hogy az általad elérni kívánt célcsoport számára releváns, inspiráló és könnyen érthető is legyen.

Ez utóbbi azért is nagyon fontos, mert általában a márkaépítés egyik legnagyobb csapdája, ha azt gondolod, hogy a márkádnak és a márkaötletnek neked kell tetszenie. Sajnos ez nem így van: minden egyes olyan megállapítás, ami „szerintem”-mel kezdődik, egy potenciális csapda. Hacsak nem te vagy a márkád célcsoportja, szinte mindegy, hogy mit gondolsz róla. Ezért próbálj mindig meggyőződni arról, hogy kutatási és piaci adatokra, illetve a tényleges célcsoportod vélekedéseire alapozod legfontosabb kijelentéseidet, így márkaötletedet is.

Márkaépítésre, egy insight megalkotására szerencsére csak nagyon ritkán van szükség. Egy jól megfogalmazott márkaötlet nagyon sokáig végigkíséri majd céged életét: általában a marketingaktivitásod, de különösen céged kommunikációs lépései – kezdve az arculattól a reklámon át egészen a PR-ig – jó ideig erre alapulnak majd.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ FOGALMAK

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!