A mobil applikációk – más szóval alkalmazások – az okostelefonokra letölthető, különböző feladatokat ellátó szoftverek. Egy-egy vállalkozás jellegétől, méretétől és sok egyébtől is függhet, hogy érdemes-e üzleti céllal belevágni egy alkalmazás fejlesztésébe.

  • Gyorsabb.
  • Minden érintett fél számára jobban követhető.
  • A kézbesítések könnyebben igazolhatók.
  • Ügyintézési határidő rövidülhet.
  • Ügyintézőt is megadhatunk.
  • Technikai problémák adódhatnak.
  • Nem egyszerű eligazodni a rendszerben.

Az okostelefonok induló képernyőin megjelenő kis, rendszerint négyzet alakú képek (az ikonok) általában egy-egy alkalmazáshoz tartoznak. Az adott alkalmazást az ikonra kattintva indítja el a felhasználó.

Alkalmazásnak számítanak az okostelefonon

  • a különböző térképek, navigációs programok;
  • a zenehallgatást vagy elektronikuskönyv-olvasást lehetővé tevő programok;
  • az online vásárlást, szolgáltatások igénybevételét vagy a fizetést támogató programok;
    a játékok;
  • és alkalmazások a mobil böngészőprogramok is, amelyekkel az internet webnek nevezett részén található oldalakat lehet elérni.

Amikor egy vállalkozás arra készül, hogy termékét, szolgáltatását az okostelefonok felhasználói számára népszerűsítse vagy ezen a csatornán keresztül értékesítsen, dönthet úgy, hogy saját alkalmazást készíttet belső csapattal vagy egy erre szakosodott fejlesztővel. (Az is elképzelhető, hogy az alkalmazás maga a vállalkozás terméke.)

A másik megoldás az, ha a vállalkozás weboldalát készítteti fel arra, hogy okostelefonon böngészve is jól nézzen ki és jól használható legyen – ez az úgynevezett adaptív/reszponzív weboldal. (Egy harmadik lehetőség, ha csak a Facebookon van jelen a cég – de a három alternatíva természetesen kombinálható is.)

Az applikációknak számos előnyük és hátrányuk is van a mobil böngészőkben megjelenített oldalakhoz képest, mindig az adott cél és a rendelkezésre álló erőforrások alapján határozható meg, hogy melyik irányba, irányokba érdemes elindulni.