A fizetéshez ma már nemhogy készpénzre, de a bankkártyánk fizikai jelenlétére sincs szükség. Bőven elég, ha nálunk van az okostelefonunk.

Egész jól elvagyunk, ha otthon felejtettük a karóránkat vagy épp a napszemüvegünket, azt is túléljük, ha éppen nincsenek nálunk az irataink, de a mobilja nélkül már gyakorlatilag egy lépést sem tesz a 21. század embere. És ha már a mobilunk szinte állandóan velünk van, logikusnak tűnik, hogy okostelefonunk annyi más funkciója mellett fizethessünk is vele.

Ha mobilfizetésről beszélünk, akkor alapvetően online bankkártyás fizetésről van szó, csak a kártyánk helyett a mobilunk tárolja a szükséges adatot. Ehhez igazán nincs is másra szükségünk, mint egy NFC-képes okostelefonra és a szolgáltatást kínáló bank, pénzügyi szolgáltató vagy fintech vállalat mobil applikációjának letöltésére, ahova a bankkártyáinkat digitális formában feltölthetjük (praktikusan befotózzuk).

De a mobilfizetés ennél több lehetőséget is kínál: gondoljunk csak a mobilparkolásra, ahol a mobilszámlánkra terhelődik az összeg, vagy éppen a QR-kódos vagy tokenes fizetések lehetőségére.

És hogy mi ebben a buli? Az érintésmentes fizetés előnyeit valószínűleg nem kell magyarázni a vírusjárványt követően, mint ahogy azt sem, hogy gyorsabb a fizetéshez a mobilunkkal kattintani egyet, mintsem készpénzt keresgélni vagy a kártyát a tárcánkból elővenni, a kártyalehúzóhoz illeszteni, és aztán várni az elismervényt.

Ráadásul az az igazság, hogy sok szempontból biztonságosabb is a mobilfizetés, mint a magunknál hordott bankkártya (vagy pláne készpénz). A legtöbb applikáció többlépcsős azonosítással védi kártyaadatainkat, és így a mobil elvesztése is kevésbé veszélyes, mint magának a kártyának az elhagyása.

A mobilfizetés ráadásul vállalkozóként is megkönnyítheti az életünket: akár egy webshop, akár egy valós bolt esetén a hagyományos bankkártya-elfogadásnál olcsóbb és gyorsabb „Scan & Go” jellegű fizetési megoldáshoz juthatunk vele.