SEO-nak nevezik a szakzsargonban azoknak a módszereknek és eszközöknek az összességét, amelyek célja, hogy az internetes keresők (elsősorban a Google) találatai között minél előbb jelenjen meg az adott weboldal.

Egy vállalkozás weboldala akkor lesz hatékony, ha olyan internetezők is rátalálnak, akik nem a cég nevét, hanem valamilyen, a termékre, szolgáltatásra vonatkozó kifejezést írnak be a keresőbe.

Ha egy cég szaniteráruk kiskereskedelmével foglalkozik, nyilvánvalóan az az érdeke, hogy ha valaki például a „fürdőszoba”, a „csaptelep”, a „zuhanyfülke” vagy a „lábaskád” keresőszavakat írja be, akkor az elsők között jelenjen meg a keresési eredmények között a cég honlapja. Ennek érdekében a céges weboldalt olyan tulajdonságokkal kell ellátni, amelyek alapján a kereső az adott keresőkifejezésekre nézve relevánsnak, értékesnek tartja majd.

A Google algoritmusa, vagyis a találatokat értékelő számítási módszer számos különböző tényezőt vesz figyelembe, amikor eldönti, hogy egy oldalt hányadik helyen jelenít meg a találatok között – és e tényezők között csak egy az, hogy az éppen keresett kifejezést tartalmazza-e az oldal.

Az algoritmus figyelembe veheti a weboldal szerkezetét, az úgynevezett kulcsszavakat, a külső és belső linkek jellegét és mennyiségét (az oldalra mutató, illetve az oldalon elhelyezett linkek egyaránt fontosak), a képekhez megadott szövegek jellemzőit és így tovább. A figyelembe vett tényezők, illetve súlyozások folyamatosan változnak is, vagyis egy oldal, ami ma jól szerepel a keresőben, nem biztos, hogy holnap is jól fog.

A keresőoptimalizálás arra irányul, hogy az állandóan változó algoritmus „szeresse” weboldalunkat: minél több tényezőt illetően magasra értékelje. Az interneten rengetegen kínálnak – akár weboldal-készítéshez kapcsolt, akár utólagos – SEO-szolgáltatásokat. Alapos megfontolást igényel, hogy egy-egy vállalkozásnak szüksége van-e ilyen jellegű külső segítségre, és ha igen, milyen konstrukcióban.

A Google kezdőknek szóló keresőoptimalizálási (SEO) útmutatója ide kattintva érhető el.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 5.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!