Egy SEO-teszt segítségével mi is ellenőrizhetjük, hogy a weboldalunk megfelel-e a Google elvárásainak. Minél jobb eredménnyel sikerül a teszt, annál előrébb juthat honlapunk a keresési találatok között.

Minden honlappal rendelkező cég álma, hogy ne csak azok találjanak el hozzá, akik már ismerik a cég nevét, hanem azok is, akik csak egy keresőben keresgélnek a webshopban kínált termékre vagy a honlapon elérhető szolgáltatásra.

Ehhez először is az kell, hogy a kereső – azaz általában a Google – is tudjon erről, de ez még nem elég: az is fontos, hogy a kereső találati oldalán minél előrébb jelenjen meg cégünk honlapja. Ezt elérhetjük hirdetéssel, de organikusan a keresőnek való minél teljesebb megfeleléssel is: ezt szolgálja a keresőoptimalizálás, azaz a SEO.

Ha már megcsináltunk valamit, azt szeretjük ellenőrizni is: jelen esetben erre valók a SEO-tesztek. A keresőoptimalizálás ráadásul nem egyszeri tevékenység: sajnos a Google (és a többi keresőoldal) gyakran változtat azon, hogy mit tekint jó SEO-nak.

Ami egyszer működő megoldás volt és segítségével honlapunk a keresési találatok élére került, az lehet, hogy pár hónappal később már nem állja meg a helyét, sőt akár káros hatással is lehet az eredményeinkre. Érdemes tehát mindig friss SEO-teszteszközöket használni, hiszen az elavult SEO-teszttel árthatunk weboldalunk elérhetőségének.

A keresőmotor-optimalizációs tesztet online marketing-tanácsadók is el tudják és szokták végezni, ez általában egy audit keretében, más tanácsadói szolgáltatásokat is integrálva történik. Egy könnyen használható SEO-teszt ugyanakkor rendszerint egy weboldalakba ágyazott plugin, így – külső erőforrás igénybevétele nélkül – akár a honlapot üzemeltető informatikus munkatársunk is el tudja ezt végezni.

Bár több keresőszolgáltatás is létezik, jelenleg – egyes speciális területeket leszámítva – a Google a legnépszerűbb, így egy átlagos honlap vizsgálatakor is ehhez célszerű SEO-tesztet keresni. Ne ijedjünk meg attól, hogy a weben elérhető legtöbb SEO-teszt rendszerint angol nyelven kommunikál a felhasználóival, ezek a magyar nyelvű oldalak számára is használható segítséget nyújtanak.

Egy SEO-teszt végeredményben felhívja a figyelmünket weboldalunk hiányosságaira egy automatikus ellenőrzőlista segítségével. A SEO-teszt ajánlása persze nem szentírás, de érdemes minél jobban megfelelni neki a legjobb eredmény érdekében.