A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása történik. Itt keresi a cégedet az adóhatóság is, és ha nem találja, felfüggeszti az adószámodat.

A cég székhelye az irodája. Itt keresi a céget mindenki, aki nem ismer téged személyesen, és nem tudja, ha mondjuk, home office üzemmódban dolgozol. De a székhelyed lehet a lakásod is, csak az a fontos, hogy legyen jól láthatóan kiírva a kapucsengőre és a postaládára, megkapd és átvedd a leveleidet. Ha ugyanis az adóhatóság nem talál meg a székhelyeden, akkor felfüggeszti az adószámodat, és ez gyakorlatilag megbénítja a társaság működését.

Papírforma szerint a cég székhelyén vesszük át az üzleti és hivatalos iratokat, itt érkeztetjük, itt őrizzük, és itt történik az iratok rendelkezésre tartása. Ez utóbbi tipikusan nem valósul meg, a vállalkozások dokumentációjának jelentős része gyakran a könyvelőnél van, de ez nem probléma, ha itt megtalálnak, elhozod a könyvelőtől, és átadod annak, akinek kell.

A székhely nem keverendő össze a telephellyel vagy a fiókteleppel. Előbbi olyan üzleti, üzemi terület, aminek pont az a lényege, hogy nem a székhelyen van, utóbbi pedig olyan telephely, ami ráadásul nem is a székhelynek otthont adó településen van.

Székhelyként a cég csak olyan ingatlant jogosult az alapító okiratban megjelölni, amely vagy a cég tulajdonában van, vagy amelynek használatára a cég megállapodás alapján jogosult, és ezt tulajdoni lappal vagy bérleti szerződéssel igazolni tudja.

Speciális eset, ha székhelyszolgáltatót veszel igénybe. Ha sűrűn váltod az albérleteidet és nem akarsz folyton újabb és újabb székhelymódosításokat beadni, miközben napközben a kedvenc kávézódban dolgozol, akkor célszerű lehet egy céghelyszolgáltatóval szerződnöd. Az erről szóló szerződés éppúgy megfelel igazolásnak, mint egy bérleti szerződés.

A céghelyszolgáltatás praktikus dolog. Azon túl, hogy így mindig megtalálható vagy, tehát a céged megfelel mindenféle elvárásnak, a szolgáltató átveszi és továbbítja neked a leveleket, általában szkennelve, vagyis vége a postára rohangálásnak. Ezenkívül általában ajánlanak telefonos ügyfélszolgáltatást is vagy tárgyalót, amit alkalomadtán igénybe tudsz venni, ha olyan komoly ügyfél érkezik, aki előtt nagyon hivatalosnak akarsz látszani.

MEGOSZTÁS

Utoljára szerkesztve: 2020. június 4.

Kérjük, jelezze ha hibát talált!

KAPCSOLÓDÓ FOGALMAK

KAPCSOLÓDÓ DOSSZIÉK

Ha részletesebben is olvasnál erről, úgy itt éred el a Start Up Guide 2020 kiadvány e témával foglalkozó tartalmait.

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!