CPL / Cost per lead
Az online hirdetési üzletben alkalmazott árazási módszer, amelyben a hirdető az alapján fizet, hogy a reklám hány, a hirdetett termék, szolgáltatás iránti érdeklődését kifejező, ajánlattal megkereshető feliratkozást, úgynevezett „lead”-et generál.
Az értékesítés szaknyelvében „lead”-nek nevezik azt a személyt vagy céget, aki vagy amely egy kínált termék, szolgáltatás iránt határozottan érdeklődik, és a kereskedő számára rendelkezésre állnak azok az adatai (név, cím, e-mail), amelyek segítségével közvetlenül megkeresheti ajánlatával.
Magától értetődik, hogy a kereskedők számára rendkívül értékesek lehetnek az ilyen „lead”-ek, hiszen az így feliratkozott érdeklődők már a vásárlás küszöbén állnak, azaz elképzelhető, hogy egy jó ajánlatra már azonnali vásárlással is reagálhatnak.
Az online hirdetések világában a CPL-árazás – a CPA, vagyis az akciónkénti költségmodell aleseteként – esetében a reklámozó csak akkor fizet a reklámok megjelenítéséért, amikor azok révén ilyen „lead”-ek keletkeznek. Ez megvalósulhat azzal, hogy a felhasználó megadja a mailcímét, feliratkozik egy Facebook-oldalra, kitölt egy internetes űrlapot stb.
Mint minden hasonló esetben, itt is be kell tartani az adatvédelmi előírásokat, így meg kell felelni az Európai Unió adatvédelmi rendeletének, a GDPR-nak is.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.