CPL / Cost per lead

Az online hirdetési üzletben alkalmazott árazási módszer, amelyben a hirdető az alapján fizet, hogy a reklám hány, a hirdetett termék, szolgáltatás iránti érdeklődését kifejező, ajánlattal megkereshető feliratkozást, úgynevezett „lead”-et generál.

Az értékesítés szaknyelvében „lead”-nek nevezik azt a személyt vagy céget, aki vagy amely egy kínált termék, szolgáltatás iránt határozottan érdeklődik, és a kereskedő számára rendelkezésre állnak azok az adatai (név, cím, e-mail), amelyek segítségével közvetlenül megkeresheti ajánlatával. 

Magától értetődik, hogy a kereskedők számára rendkívül értékesek lehetnek az ilyen „lead”-ek, hiszen az így feliratkozott érdeklődők már a vásárlás küszöbén állnak, azaz elképzelhető, hogy egy jó ajánlatra már azonnali vásárlással is reagálhatnak.

Az online hirdetések világában a CPL-árazás – a CPA, vagyis az akciónkénti költségmodell aleseteként – esetében a reklámozó csak akkor fizet a reklámok megjelenítéséért, amikor azok révén ilyen „lead”-ek keletkeznek. Ez megvalósulhat azzal, hogy a felhasználó megadja a mailcímét, feliratkozik egy Facebook-oldalra, kitölt egy internetes űrlapot stb. 

Mint minden hasonló esetben, itt is be kell tartani az adatvédelmi előírásokat, így meg kell felelni az Európai Unió adatvédelmi rendeletének, a GDPR-nak is.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák





Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!