D2C

D2C, azaz Direct to Costumer tevékenység, ha egy cég közvetlenül ad el terméket vagy szolgáltatatás végfelhasználó vásárlói részére.

A kereskedelmi üzleti modellek közül a B2C, azaz a lakossági értékesítés egyik fontos alesete a D2C. 

Ebben az esetben, amellett hogy vásárlónk nem a termékünket használó vállalkozás (B2B) vagy maga az állam (B2A), az is lényeges, hogy a fogyasztót közvetlenül – azaz más vállalkozások, pl. nagy- és kiskereskedők igénybevétele nélkül – érjük el.

Ez természetesen alapvető hatással van egy így működő cég teljes marketing- és kommunikációs stratégiájára is. Mivel ezek az üzleti modellek jellemző módon az online értékesítés felfutásával erősödtek meg, így az online kommunikáció szinte teljes eszköztárát használják: az EDM-től a közösségi médián át az online hirdetések mellett érthető módon kiemelt szerep jut a cég saját weboldalának is.

Utoljára szerkesztve: 2021. október 7.

Kapcsolódó témák



Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

D2C

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!