Telefonon keresztüli azonosítás
A szolgáltatás segítségével a felhasználóknak, akik nem rendelkeznek egyéb, a közigazgatási ügyek intézéséhez szükséges azonosítási szolgáltatás(ok)kal, lehetőségük van arra, hogy közigazgatási ügyeik során magukat hitelt érdemlően azonosítsák egy telefon használatával.
A különböző elektronikus azonosítási lehetőséget biztosító utak – így a KAÜ és az Ügyfélkapu – elektronikus azonosítás nélkül, egy telefonos azonosítást követően is használhatók a hazai elektronikus közigazgatási szolgáltatások.
A hivatalos nevén részleges kódú telefonos azonosítás (RKTA) szolgáltatás a magyar e-közigazgatási szabályozásban bevezetett fogalomnak megfelelően ún. KEÜSZ (Központi Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatás) szolgáltatás, amelynek célja, hogy a telefonos ügyintézés során biztosítsa a felhasználók azonosításának folyamatát, így használatával telefonon keresztül is intézhetők egyes közigazgatási ügyek.
A szolgáltatás a vonatkozó jogszabályokban megfogalmazott regisztrációs eljárást követően vehető igénybe, amelynek során a megfelelő adatok bekerülnek a telefonos regisztrációs adatbázisba. A regisztrációra személyes ügyintézés keretében kerülhet sor bármely okmányirodai, illetve kormányablak ügyfélszolgálatán. A szolgáltatás létesítése ingyenes.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.