Ügyfélkapu
Az ügyfélkapu egy, az elektronikus ügyintézés támogatására létrejött teljes körű azonosítási rendszer, amelynek célja, hogy egyszerű és gyors azonosítást tegyen lehetővé azok számára, akik közigazgatási ügyeiket elektronikus úton kívánják intézni.
Az ügyfélkapu egy olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, amely egyszerű és gyors azonosítást tesz lehetővé azok számára, akik közigazgatási ügyeiket elektronikus úton kívánják intézni. (Korábban a céges ügyek is ezen a csatornán zajlottak, de ma már a vállalkozások a kifejezetten részükre kifejlesztett Cégkaput használják.)
Az Ügyfélkapu (az eSzemélyi igazolvány és a telefonos azonosítás mellett) a ma hivatalosan elfogadott azonosítási szolgáltatások egyike.
Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, aki
- a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban;
- a központi idegenrendészeti nyilvántartásban vagy
- az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában
szerepel.
Ügyfélkapu személyesen számos közigazgatási ügyintézést biztosító állami hivatalban (pl. kormányablakok, okmányirodák stb.) nyitható, de ma már eSzemélyi igénybevételével lehetőség van személyes megjelenés nélkül online is ügyfélkaput regisztrálni.
Azon túl, hogy a magánszemélyek egy sor dolgot ezen intézhetnek, az egyéni vállalkozók részére is kínál elektronikus ügyintézési lehetőségeket: a bt.-k, kft.-k, rt.-k ügyeinek intésére a szintén az e-közigazgatási szolgáltatások sorába tartozó Cégkapu szolgál.
Utoljára szerkesztve: 2022. július 7.