Cold mail / Hideg e-mail
Hideg e-mailnek nevezik azokat a meghatározott címzettnek szóló elektronikus direktmarketing-leveleket, amelyek feladója és címzettje között korábban nem volt kapcsolat.
A telefonos értékesítés világából ismert hideghívások internetes megfelelője a hideg e-mail, azaz olyan elektronikus levél, melynek címzettjével a levél tárgyát illetően vállalkozásunknak nem volt korábbi kapcsolata.
A megoldás hívei hangsúlyozzák, hogy ebben az esetben nincsen szó spamről, mivel a megkeresés személyre szabott, nem pedig automatikus és tömeges. Mások szerint minden kéretlen e-mail spamnek tekintendő; gyakran a különböző, a levelezést védő szűrőprogramok is így állnak a kérdéshez, és letiltják vagy a spam mappába helyezik az ilyen küldeményeket.
Az elektronikus direktmarketing (EDM) üzenetek küldésére szigorú jogszabályi előírások vonatkoznak, így meg kell felelni az Európai Unió adatvédelmi rendeletének, a GDPR-nak is. Egyes szakértők szerint ez önmagában kizárja, hogy az Európai Unióban bárki legálisan hideg e-maileket küldjön – mások álláspontja az, hogy a cégek közötti kommunikációban, amikor személyes e-mail-címek és adatok nem érintettek, megengedett ez az eszköz.
Épp a fentiek miatt mielőtt hideg e-maileket küldenénk bármilyen címzettnek, mindenképpen kérjük adatvédelmi jogban járatos szakértő tanácsát!
Utoljára szerkesztve: 2021. július 30.