Cold mail / Hideg e-mail

Hideg e-mailnek nevezik azokat a meghatározott címzettnek szóló elektronikus direktmarketing-leveleket, amelyek feladója és címzettje között korábban nem volt kapcsolat.

A telefonos értékesítés világából ismert hideghívások internetes megfelelője a hideg e-mail, azaz olyan elektronikus levél, melynek címzettjével a levél tárgyát illetően vállalkozásunknak nem volt korábbi kapcsolata.

A megoldás hívei hangsúlyozzák, hogy ebben az esetben nincsen szó spamről, mivel a megkeresés személyre szabott, nem pedig automatikus és tömeges. Mások szerint minden kéretlen e-mail spamnek tekintendő; gyakran a különböző, a levelezést védő szűrőprogramok is így állnak a kérdéshez, és letiltják vagy a spam mappába helyezik az ilyen küldeményeket. 

Az elektronikus direktmarketing (EDM) üzenetek küldésére szigorú jogszabályi előírások vonatkoznak, így meg kell felelni az Európai Unió adatvédelmi rendeletének, a GDPR-nak is. Egyes szakértők szerint ez önmagában kizárja, hogy az Európai Unióban bárki legálisan hideg e-maileket küldjön – mások álláspontja az, hogy a cégek közötti kommunikációban, amikor személyes e-mail-címek és adatok nem érintettek, megengedett ez az eszköz. 

Épp a fentiek miatt mielőtt hideg e-maileket küldenénk bármilyen címzettnek, mindenképpen kérjük adatvédelmi jogban járatos szakértő tanácsát!

Utoljára szerkesztve: 2021. július 30.

Kapcsolódó témák



Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!