Közösségimédia-jelenlét
A kiskereskedelemmel, a lakossági szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozások számára szinte megkerülhetetlenek a népszerű közösségi platformok, kommunikációjukkal jelen kell legyenek ezeken a felületeken.
Egyre több vállalkozás saját honlap fejlesztése helyett is inkább Facebook-profilját tekinti az online jelenlét elsődleges felületének. A vállalkozás Facebook-oldalának elindítása előtt azonban érdemes igen alaposan végiggondolni, hogy a kitűzött kommunikációs, marketingcéloknak megfelelő működéshez milyen erőforrásokra lesz szükség.
Ugyanez igaz természetesen az egyes iparágakban szintén egyre inkább „kötelezőnek” tekintett, képekre és rövid videókra alapozó Instagramra (a szolgáltatás szintén a Facebook tulajdona), vagy a szakmai kapcsolatépítésben és munkaerő toborzásában használható, a Microsoft tulajdonában levő LinkedInre.
A Facebook-oldal célja lehet csak annyi, hogy egy mondatban bemutassa a vállalkozást, közölje, hogy hol lehet megtalálni, és mikor van nyitva – ehhez nyilván nincsen szükség dedikált közösségimédia-menedzserre. De még ebben az esetben is oda kell figyelnie valakinek arra, hogy az információk naprakészek legyenek, és ebben az esetben is van jelentősége annak, hogy a vállalkozásról mutatott kép menyire vonzó.
Kutatási adatok szerint a Facebook-felhasználók a céges oldalakon megjelenő tartalmak közül a legkevésbé a szöveges posztok iránt érdeklődnek. Nagyobb aktivitás váltható ki képekkel, galériákkal, videókkal; ennek is köszönhető az Instagram növekvő jelentősége a céges felhasználásban is. Az ilyen tartalmak elkészítése időt és szakértelmet – vagyis végső soron pénzt – igényel, ahogyan az olyan sztorik, akciók, játékok kitalálása és elkészítése is, amelyek szintén alkalmasak a közönség megragadására.
Az alapszintű jelenlét általában ingyenes – legalábbis abban az értelemben, hogy a céges oldalak regisztrálásáért és a posztok alapszintű megjelenítéséért nem kérnek pénzt az amerikai óriásvállalatok. A Facebook fizetett eszközök rendkívül széles palettáját kínálja ugyanakkor arra, hogy az egy-egy oldalon megjelent posztokat több emberhez juttassa el, vagyis hozzájáruljon a márkaépítéshez, az értékesítéshez. A LinkedIn szintén számos emelt szintű megoldást kínál arra, hogy a vállalatok megtalálják a számukra értékes leendő dolgozóikat. A piacon számtalan olyan cég kínálja szolgáltatásait, amely a céges oldalak menedzsmentjével és a kapcsolódó fizetős kommunikációval kapcsolatos minden feladatot ellátja – megfelelő díjazás ellenében.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.