Tartalommarketing / Content marketing

A tartalommarketing keretében tartalmakat - szövegeket, cikkeket, képeket, ábrákat, videókat - hozunk létre és terjesztünk azzal a céllal, hogy informáljuk a közönségünket. Egy kis érzelmesség, önfényezés még belefér, de alapvetően e műfajban információt kell átadnunk.

A content marketing vagy más néven tartalommarketing olyan marketingeljárások gyűjtőneve, amelynek során valamilyen tartalmat állítanak elő és terjesztenek – szemben például az események szervezésére irányuló marketingeszközökkel. A content marketing bármilyen tartalmat takarhat: a legklasszikusabb formája sokáig a szövegírás volt, de mára millió megjelenési formája lehet, ilyen a kép, a hang, videó az infografika és számos egyéb dolog. 

Ami megkülönbözteti a többi kommunikációs eszköztől, az a tartalom, amely rendszerint informatív szeretne lenni. A vevők számára releváns információ ugyanis meggyőzheti őket arról, hogy vegyék meg a terméket vagy vegyék igénybe a szolgáltatást. Ennek érdekében a tartalommarketing-eszközök segítségével elmagyarázhatjuk nekik, hogy egyáltalán mi az, amit kínálunk számukra. Különösen a nagyon innovatív termékeknél kell hangsúlyt fektetni arra, hogy elmagyarázzuk a vevőinknek, hogy tulajdonképpen mit is árulunk – ilyen például egy nagyon újszerű szoftver.

Ha a termék alapvetően nem új, akkor azt adhatjuk át a content marketing segítségével, hogy miben jobb a mi árunk, szolgáltatásunk, mint a többi hasonló dolog a piacon. Mindenki tudja, mi az a lekvár, de ha el szeretnénk mondani, hogy az általunk gyártott lekvár mennyivel jobb, egészségesebb, bióbb (vagy más termékeknél környezetbarátabb, megbízhatóbb) stb., mint a többi, akkor érdemes a content marketing eszközeihez nyúlni. 

Az információátadás persze nem törvényszerűen száraz és unalmas content marketinggel nem is mennénk semmire. Fontos, hogy ha szövegről van szó, releváns és gördülékeny legyen, ha egy folyamatábráról, akkor kellően vonzó, ugyanakkor egyértelmű, és így tovább. A képiség, a jó fotók és videók adta lehetőség az érzelmi befolyásolásra természetesen itt is alapvető, de soha ne feledjük, hogy ebben a műfajban alapvetően információkat adnak át (mi ez a termék, hogyan működik, miért érdemes ezt választani stb.). A lényeg, hogy a fő tartalmi üzenet átmenjen, legyen az akár az árelőny, akár valamilyen egyéb érték, mint pl. a környezetvédelem, a minőség, az egészség.

A jó marketing, így a content marketing is nehéz, hiszen egyszerre kell érdekesnek, informatívnak, meggyőzőnek lennie, és mindezt úgy, hogy ne legyen hazug, tolakodó vagy épp ellenszenves. Ráadásul, ahogy a PR esetében is igaz, a content marketing is sok kárt tud okozni, ha nem elég jó. 

A helyesírási hibák, az esetlen, vagy akár igaztalan állítások, a suta kivitelezés a cégre és a termékre vagy szolgáltatásra is visszaüthetnek, ha másképp nem, akkor úgy, hogy elköltöttünk egy csomó pénzt, a tartalmat meg nem olvassa vagy nézi meg senki. Ha egy cég rossz tartalommarketinggel áll elő, akkor elég nehéz elhinni, hogy a terméke jó.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák




Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!