Mobil applikáció / Mobil alkalmazás

A mobil applikációk – más szóval alkalmazások – az okostelefonokra letölthető, különböző feladatokat ellátó szoftverek. Egy-egy vállalkozás jellegétől, méretétől és sok egyébtől is függhet, hogy érdemes-e üzleti céllal belevágni egy alkalmazás fejlesztésébe.

+

  • + Úgynevezett push-üzeneteket küldhetők azoknak, akiknek a telefonján ott van az adott alkalmazás (ezek a telefon értesítései között jelennek meg, és pl. felhívhatják a figyelmet egy új akcióra).
  • + Olyan vizuális és technológiai megoldásokat használhatók, amelyek a mobil weben nem működnének.
  • + Az applikáció akkor is működni tud, amikor a felhasználó nincs az internetre csatlakozva, vagy akadozik nála az adatforgalom.

  • - Fejlesztése általában drágább, mint egy weboldalé.
  • - Az okostelefonos operációs rendszerek gyakori frissítéseit az applikációknak is követniük kell (különben egy idő után nem fognak működni), ami újabb és újabb előre nehezen kalkulálható fejlesztési költségekkel jár.
  • - A legtöbb felhasználó csak néhány applikációt használ rendszeresen; a legtöbb letöltött alkalmazás sorsa az, hogy igen hamar le is törlik – így sajnos könnyen elképzelhető, hogy a fejlesztésre fordított erőforrások kárba vesznek.

Az okostelefonok induló képernyőin megjelenő kis, rendszerint négyzet alakú képek (az ikonok) általában egy-egy alkalmazáshoz tartoznak. Az adott alkalmazást az ikonra kattintva indítja el a felhasználó. 

Alkalmazásnak számítanak az okostelefonon

  • a különböző térképek, navigációs programok;
  • a zenehallgatást vagy elektronikuskönyv-olvasást lehetővé tevő programok;
  • az online vásárlást, szolgáltatások igénybevételét vagy a fizetést támogató programok;
  • a játékok;
  • és alkalmazások a mobil böngészőprogramok is, amelyekkel az internet webnek nevezett részén található oldalakat lehet elérni.

Amikor egy vállalkozás arra készül, hogy termékét, szolgáltatását az okostelefonok felhasználói számára népszerűsítse vagy ezen a csatornán keresztül értékesítsen, dönthet úgy, hogy saját alkalmazást készíttet belső csapattal vagy egy erre szakosodott fejlesztővel. (Az is elképzelhető, hogy az alkalmazás maga a vállalkozás terméke.)

A másik megoldás az, ha a vállalkozás weboldalát készítteti fel arra, hogy okostelefonon böngészve is jól nézzen ki és jól használható legyen – ez az úgynevezett adaptív/reszponzív weboldal. (Egy harmadik lehetőség, ha csak a Facebookon van jelen a cég – de a három alternatíva természetesen kombinálható is.) 

Az applikációknak számos előnyük és hátrányuk is van a mobil böngészőkben megjelenített oldalakhoz képest, mindig az adott cél és a rendelkezésre álló erőforrások alapján határozható meg, hogy melyik irányba, irányokba érdemes elindulni.

Utoljára szerkesztve: 2022. július 7.

Kapcsolódó témák







Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!