Podcast
Régóta velünk van, de egyre népszerűbb a leginkább az interneten bármikor meghallgatható rádióműsorként definiálható podcast. Elkészítése gyakran egyszerűbb és olcsóbb, mint a videóké, a közönség pedig olyan helyzetekben is fogyaszthatja, amelyekben a videózás ki van zárva.
Az internetes média történészei szerint 2004-ben „találták fel” a podcastot, a formátum lassú, de biztos térnyerése pedig az iPhone-ok és a hozzájuk kapcsolódó iTunes szoftver népszerűvé válásával indult.
A podcast tulajdonképpen egyszerű hangfájl, amit az érdeklődők meghallgathatnak streamként, egyes esetekben akár le is tölthetnek saját számítógépükre vagy okostelefonjukra. A lényeg ebben az esetben a terjesztés módszere. A különböző forrásokból származó podcastsorozatokra ugyanis számos módon fel lehet iratkozni, így a hallgatók nagy valószínűséggel értesülni fognak egy-egy új epizódról, hogy aztán jó esetben – gyakran sportolás vagy közlekedés közben – meg is hallgassák az őket érdeklő dokumentumműsort, életvezetési tanácsadót, politikai vitát vagy éppen labdarúgásról szóló elemzést.
Egy – akár a céges tartalommarketingünk részeként megjelenő – podcast elkészítéséhez gyakran tényleg csak egy számítógépre és egy jobb minőségű mikrofonra van szükség. (Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy a podcastban szereplő zenék és más szerzői jogvédelem alatt álló anyagok felhasználási jogaival rendelkeznünk kell!)
Számos részben vagy teljesen ingyenes lehetőség áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy podcastjaink tárhelyet kapjanak és automatikusan eljussanak azokra a felületekre, amelyeken a felhasználók ilyen tartalmakat keresnek (Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify). Ilyen az Anchor.fm, a Podbean és sok más.
Ezeknél a szolgáltatóknál lehetőségünk van arra, hogy a podcastokat beillesszük saját weblapunk oldalaiba, emellett támogatást kapunk hallgatóságunk felépítéséhez, és – amennyiben mindez nem marketingtevékenységünk része – ahhoz is, hogy pénzt keressünk a tartalmainkkal.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.