Google Ads
A keresőmarketing („search engine marketing”, SEM) a világon szinte mindenütt egyet jelent az amerikai Google szolgáltatásaival. A korábban AdWords néven ismert rendszer ma már a Google Ads részeként működik.
Az átnevezés azt is magával hozta, hogy a márkanév alatt immár nem kizárólag a cég keresőmarketinges kínálata érhető el: ide sorolják a YouTube videóhirdetéseit, és a display-jellegű vizuális hirdetéseket is. A Google Ads a tényleges felhasználói aktivitást díjazó CPA-jellegű árazással működik, vagyis a hirdetők a reklámok puszta megjelenítéséért nem fizetnek – csak azért, ha a reklám valamilyen aktivitást is kivált a felhasználóból.
A Google Ads rendszerében részletes paraméterekkel állítható be a hirdetések célcsoportja, összetett kimutatások, elemzések készíthetők, és a kampányok minden eleme bármikor módosítható. A hirdetésekhez kötött keresőkifejezések, vagyis a kulcsszavak megválasztásához szintén fejlett támogatást nyújt a rendszer.
A kulcsszavakat a Google Ads aukciós modellben értékesíti: azok a keresőkifejezések, amelyekhez több ügyfél kívánja kötni a hirdetését, többe is is kerülnek. Az új fejlesztésű „Smart Campaigns” modul kifejezetten olyan vállalkozásoknak szól, amelyeknek nincsen dedikált marketinges erőforrása: itt már a kulcsszó-liciteket, a közönség-célzást, sőt, a hirdetések kreatív elkészítését is gépi tanulással működő, automatizált eszközök támogatják.
Az online marketing körében természetesen nem az egyetlen megoldás a Google eszközeinek alkalmazása. Adott esetben, ha pontosan meg tudjuk határozni a célcsoportot, jobb eredményt hozhat egy kisebb, helyi online médium felületeinek használata.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.