Minimum Viable Product / MVP
Az MVP a termékfejlesztés egyik fontos állomása: egy már épp piacra vihető funkcionalitású verziót jelent.
Az MVP – azaz angolul Minimum Viable Product – létrehozása az egyik legfontosabb mérföldkő lehet cégünk termékének, szolgáltatásának fejlesztésében: a korábbi kutatást, tervezést követően ez már egy olyan épkézláb, működő, ám messze nem teljes funkcionalitású termék kifejlesztését jelenti, mely már használható és értékteremtő – így akár értékesíthető – is felhasználóink számára.
Azaz az MVP lesz az igazi próba: visszaigazolja-e a termék a korábbi piackutatásunk megállapításait, valóban működik-e az az ötlet, melynek megvalósításába belefogtunk? Az MVP publikálásától azonban ennél is többet kaphatunk: folyamatos visszajelzést igazi felhasználóktól, mely alapján felülbírálhatjuk korábbi terveinket, javíthatunk a termék funkcionalitásán, megjelenésén, designján.
Az MVP alkalmazása szorosan kapcsolódik a Lean szemlélet és részben a Design Thinking módszertan alkalmazásához (sőt gyakran a közösségi finanszírozás is hasonló alapelveket követ).
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy minél komplexebb termék megvalósításába vágtunk bele, annál nehezebben fogunk egy már működő, ugyanakkor még nem végzetesen drágán kifejleszthető prototípussal előrukkolni – erre a megoldást a minél korlátozottabb, csak a leglényegesebb majdani funkciót megjelenítő MVP megtervezése jelentheti.
Utoljára szerkesztve: 2023. október 24.