Publikációs eszközök

Akár szöveges-képes, akár hangos, akár videós tartalmakat akarunk elérhetővé tenni az interneten, számos praktikus és költséghatékony szolgáltatás között válogathatunk.

Közzétenni kívánt tartalmainkat elhelyezhetjük saját szerverükön, akár letöltést lehetővé tevő linkkel, akár úgy, hogy a felhasználók böngészője megjelenítse azokat. Ilyenkor természetesen nekünk kell gondoskodni a megfelelő tárhelyről, sávszélességről, illetve arról is, hogy a megjelenítés üzembiztos, és például asztali számítógépeken és okostelefonokon megjelenítve egyaránt optimális legyen. 

Ha néhány kép megjelenítéséről van szó, ez egyszerűen megvalósítható – bár könnyen lehet, hogy marketingcéljainkat hatékonyabban elérjük egy Instagram-fiókkal. Amint aztán nagyobb fájlokkal, multimédiás tartalmakkal kezdünk dolgozni, érdemes lehet a külső szolgáltatók által kínált lehetőségeket is megnézni. 

Már csak azért is, mert ezek közül a legjobbak technológiai hátteret és biztonságot, könnyen kezelhető felületeket, sokszor közönségelérést és marketingeszközöket is nyújtanak. Ilyen szolgáltatások rendelkezésre állnak:

A különbségek persze gyakran nem élesek, hiszen például az Issuu is fogad PowerPointban készített prezentációkat, és a SlideShare-re is fel lehet tölteni PDF formátumú dokumentumokat. Külön kategóriát jelentenek azok a szolgáltatások, amelyek a desktop publishing minden elemét – a tartalomgyártást, -megjelenítést és -terjesztést - egyaránt magukba foglalják. 

A magyar sikercég, a Prezi online prezentációkészítő alkalmazásával készített bemutatók a felhőben, a Prezi szerverein vannak elmentve. Hasonló modellben működik a Readz és társai, amelyekkel interaktív digitális kiadványok készíthetők, és voltaképpen ilyenek a template-ek (sablonok) és más eszközök garmadáját kínáló blogmotorok is (mint a WordPress vagy a magyar Blog.hu), amelyek segítségével bármifajta előképzettség nélkül állíthatók elő látványos blogoldalak.

Az említett szolgáltatások természetesen csak példák, a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen, mivel

  • minden területen vannak a belépőszintű csomagokat, vagy akár minden szolgáltatást ingyenesen kínáló szereplők;
  • sokan nyújtanak a tartalmaink teljesítményelemzését (látogatottság, marketingcélok) és a közönségünkkel való kapcsolatépítést támogató, akár CRM-szintű járulékos funkciókat;
  • szinte minden publikációs eszközzel lehetőségünk van arra, hogy a feltöltött vagy elkészített tartalmakat – legyen szó statikus tartalomról vagy streamelhető médiáról – saját weboldalunk lapjaiba illesztve, szakszóval embeddelve is megjelenítsük;
  • sok szolgáltatónál hangsúlyos az okostelefonra optimalizált megjelenítés, illetve az okostelefonról akár applikációval is elérhető szerkesztői eszközök megléte;
  • általában dönthetünk arról, hogy a publikált állományok nyilvánosak legyenek-e vagy csak egy általunk meghatározott felhasználói kör férhessen hozzájuk;
  • van, ahol ahhoz is segítséget kapunk, hogy reklámbevételhez jussunk;
  • vagy pénzért áruljuk tartalmainkat – és így tovább.

Hogy melyik szolgáltatást érdemes választani, az céljaink és erőforrásaink figyelembevételével mindig alapos kutatómunkát és mérlegelést igényel.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.

Kapcsolódó témák






Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!