Konverzió

Az online marketing- és hirdetési üzletben konverziónak nevezik, amikor a reklámmal elért felhasználó végrehajtja azt az akciót, amire a hirdető rá akarja venni.

Az online hirdetések egyik legfontosabb sajátossága, hogy a reklámokkal elért felhasználókat különböző azonnali, az interneten végrehajtható cselekvésekre is meg lehet próbálni rábírni. Konverziónak azt nevezik, amikor ez sikerül, vagyis a felhasználó megteszi azt, amire a hirdető szeretné rávenni. A kívánt akció lehet internetes vásárlás, de lehet egy videó megtekintése, egy letöltés, hírlevélre való feliratkozás, egy kérdőív kitöltése vagy bármilyen más online aktivitás is.

Az internetes kommunikáció egyik nagy előnye, hogy nem csak a reklámok megjelenítésének száma, hanem a konverziók mennyisége és az összes reklámmegjelenítéshez viszonyított aránya is pontosan mérhető.

A CPC vagy CPA, vagyis a kattintásonként, illetve akciónként (a CPL árazás esetében lead-enként) fizetett modell keretében a reklámozó csak akkor fizet a hirdetés megjelenítéséért, amikor az konverzióhoz vezet. A konverziók száma és aránya azonban általában az egyéb, például a megjelenítések száma alapján árazott modellekben is mérhető. 

A konverziós arányt érdemes kiemelt figyelemmel követni, hiszen megmutatja, hogy az adott hirdetés hatékonyan teljesít-e vagy érdemes-e változtatni.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák




Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!